close
  原唱者是一個中文翻成"金髮美女合唱團"的團體,聽名字就知道年代久遠吧!?
  王菲在前陣子發行的"菲比尋常"專輯(香港演唱會現場版)中有演唱這首歌,超好聽的!!!




Heart of Glass

Lyrics:Harry/Stein Music:Harry/Stein


Once I had a love and it was a gas
Soon turned out had a heart of glass
Seemed like the real thing, only to find much o' mistrust
Love's gone behind

Once I had a love and it was divine
Soon found out I was losing my mind
It seemed like the real thing but I was so blind Much o' mistrust
Love's gone behind

In between what I find is pleasing and I'm feeling fine
Love is so confusing, there's no peace of mind
If I fear I'm losing you
It's just no good, you teasing like you do

Once I had a love and it was a gas
Soon turned out had a heart of glass
Seemed like the real thing, only to find much o' mistrust
Love's gone behind

Lost inside
Adorable illusion and I cannot hide
I'm the one you're using please don't push me aside
We coulda made it cruising yeah

La, La, La, La, La, La, La, La, La, La La
La, La, La, La, La, La, La, La, La, La La
Yeah, riding high on love's true bluish light


Once I had a love and it was a gas
Soon turned out to be a pain in the ass
Seemed like the real thing only to find much o' mistrust
Love's gone behind


中文翻譯:

玻璃之心


我曾愛過但已隨風而逝
剩下一顆如玻璃般易碎的心
如真似幻﹐只餘滿腹疑惑和迷惘
愛已遠颺


我曾愛過是那麼聖潔美妙
而我發現原來是被愛沖昏了頭
看似真實但只是我盲目和迷惘
愛已遠颺


在這兩者之間我感到快樂和滿足
愛是如此令人迷惘﹐心境不寧
如果我患得患失
沒有好處徒惹你嘲笑


我曾愛過但已隨風而逝
剩下一顆如玻璃般易碎的心
如真似幻﹐只餘滿腹疑惑和迷惘
愛已遠颺


失去了自我
我無法隱藏這美妙的感覺
我將我奉獻給你請好好珍惜
我們原可以比翼雙飛


啦啦啦啦啦啦啦啦啦啦啦
啦啦啦啦啦啦啦啦啦啦啦
啊﹐乘著愛的光輝馳騁


我曾愛過但已隨風而逝
不久就令人生厭
如真似幻﹐
只餘滿腹疑惑和迷惘
愛已遠颺



arrow
arrow
    全站熱搜

    ericroom 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()